loading...

جواهرات و سنگ های قیمتی

تاریخچه : سنگ اوپال سنگ خوشبختی    سنگ اوپال که در هند به معنای سنگِ مشتق شده است و در فرهنگ های مختلف از جمله سانسکریت به معنای سنگ قیمتی است. اوپال در مشرق زمین به طلسم خوشبخت

silverstone بازدید : 32 جمعه 03 آبان 1398 نظرات (0)

تاریخچه :

سنگ اوپال سنگ خوشبختی

 

 سنگ اوپال که در هند به معنای سنگِ مشتق شده است و در فرهنگ های مختلف از جمله سانسکریت به معنای سنگ قیمتی است. اوپال در مشرق زمین به طلسم خوشبختی معروف شده و از نظر دیداری هفت رنگ بوده اما در رنگ های مختلف هم یافت می گردد. اکثر هنرمندان(نقاشان، هنرپیشه گان، موسیقیدانان) از آن استفاده می نمایند.

 

سنگ اوپال طیف نوری رنگین کمانی دارد، گردنبندهای اوپال محبوب و مورد پسند بیشتر افراد می باشد. محل کشف آن کشورهای استرالیا، چک، مجارستان، برزیل و مشرق زمین می باشد. هندوها و مشرق زمین برای با کردن چاکراها به خصوص چاکرای تاج سر استفاده می نمایند. اثرات درمانی برای اعضای داخلی بدن هم دارد.

 

انواع سنگ اوپال:

سنگ اوپال در انواع مختلف یافت می گردد و رنگ های متعدد طیف نوری دارند و از زوایای مختلف و به صورت های گوناگون دیده می شوند. در رنگ های سفید تا تیره (زرد و قرمز آتشی رنگین کمانی). اوپال از شفاف تا مات بستگی به استحصال آن دارد و ارزش آن هرچه شفاف تر و تیره تر باشد بیشتر می شود و با قیمتهای بسیار بالایی در بازارهای جهانی معاله می گردد.

 

سنگ اوپال

ویژگی های سنگ اوپال:

سنگ اوپال از جمله سنگ های زینتی و قیمتی است که افراد می توانند درک خاصی از خواص و ویژگی های آن را مطلع باشند تا بتوانند برای ارتباط فکری و روحی با آن و تبادل انرژی از آن بهره بگیرند. در مشرق زمین سنگ اوپال را سمبل وفاداری ، امید و شعف در زندگی می شناسند و استفاده از آن به فرد حالتی از تقدس را می دهد. عربها براین باورند که این سنگ از بهشت بر روی زمین آمده و این بخاطر ظاهر نورانی و رنگین کمانی یا جریان سیال بودن نور در آن براین باور رسیده اند.

 

در طول تاریخ سنگ اوپال را به شیوه های مختلف استفاده می کرده اند. تلفیق اوپال با برنز اثرات درمانی آن را بیشتر نموده چون انرژی که در فلزات می باشد بسیار است و تلفیق این دو در کنار هم اثرات بسزایی را خواهند داشت.

 

گردنبندهای سنگ اوپال با درخشش طیف نوری که دارند بر روی بدن بسیار درخشنده و جذاب چشم می باشند و اثرات درمانی برای استفاده کننده در برخواهند داشت. معمولاٌ تابش نور در هر چیزی اثرات آن و پراکندگی آن را بیشتر می کند.

 

یونانی ها معتقدند سنگ اوپال باعث دوراندیشی و به دورماندن از امراض مختلف می گردد. شکسپیر آن را ملکه ی گوهرها می داند اما غربی ها در گذشته اوپال را بدشگون می دانستند این هم به خاطر نویسنده ی نامدار اسکاتلندی به نام والتر اسکات بوده که ناآگاهانه در داستان های خود از این سنگ به عنوان سنگی بد یمن و منفی یاد کرده است بالعکس، شرقی ها سنگ اوپال را باعث تقویتِ صفاتِ نیکو و خُلق و خوی مثبت می دانند.

 

خواص فیزیکی و شیمیایی اوپال:

 سنگ اوپال جزء دسته سنگ های رسوبی است که در طولانی مدت به وجود می آید و از سیکیلای آبدار با دمای پایین ته نشین شده و در آتشفشان ها و صفره های رسوبی و اتصالات حفره های زمین ته نشین می شود.

 

میزان آب در سنگ اوپال ۳% الی ۳۰% ، سختی آن ۵٫۵ الی ۶٫۵ ، وزن مخصوص آن بین ۱٫۹ الی ۲٫۵ گرم و ضریب شکست آن ۱٫۳۷ تا ۱٫۵۷ می باشد.

 

به صورت شفاف تا مات یافت می گردد و هرچه تیره تر باشد با ارزش تر خواهد بود در واقع اوپال سیاه قیمتی بیشتر و باارزش تر از اوپال سفید می باشد.

 

خواص درمانی :

 درمان روده – درد شکم – فشار خون – استخوان درد و در هضم غذا کمک بسزایی دارد.

 

خواص روانی درمانی :

 با نگاه و تمرکز به این سنگ زیبا چشم ها را به روی زندگی باز می کند و باعث امید، شعف و تقویتِ صفاتِ نیکو خواهد شد. انرژی های درونی بدن را تقویت می کند و باعث می شود انرژی منفی از شما دور گردد. سنگ اوپال نگرانی و افسردگی را تسکین می دهد. اوپال انسان را از سستی و بی حالی باز می دارد و باعث نشاط و شور و شوق در زندگی می شود.

 

سنگ اوپال به صورت گردنبد اوپال یا تلفیق سنگ اوپال با برنز اثرات آن را بیشتر می کند. تابش نور از دل این سنگ اثرات درمانی آن را افزایش می دهد.

شما هموطنان عزیز می توانید برای خرید جواهرات اوپال به سایت زرسی مراجعه فرمایید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 89
  • بازدید ماه : 268
  • بازدید سال : 1,885
  • بازدید کلی : 5,579